ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Αναρτήθηκε από ΠΑΣΚ Δ.Ε. Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011


            Απ΄ ότι φαίνεται η απώλεια της εξουσίας οδηγεί κάποιους σε κρίση ταυτότητας. Αυτό δείχνει η στάση και τα λεγόμενα των γνωστών συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ Δ.Ε. οι οποίοι με την αλλαγή της κυβέρνησης έχασαν το προνόμιο διαχείρισης της εκπαίδευσης στο νομό, πάνω στο οποίο στήριζαν όλη την συνδικαλιστική τους δράση. Έτσι λοιπόν αφού δεν υπάρχει πραγματικός πολιτικός λόγος και σκέψη έχουν επιδοθεί σε ένα αγώνα δρόμου να αποδείξουν ότι αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι κινδυνολόγοι και μάντες κακών. Ίσως η παράταξη τους θα πρέπει να ξανασκεφτεί ποιους θέλει να την εκπροσωπούν. 

            Η ΠΑΣΚ Δ.Ε. νομού Καρδίτσας είχε από την αρχή σαφή και ξεκάθαρη θέση σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων την οποία και εξέφραζε μέσα στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας. Σεβαστήκαμε όλες τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και σε καμιά περίπτωση δεν θα θέλαμε να θεωρηθούμε ως υπονομευτής των κινητοποιήσεων και αυτό το αποδείξαμε με την υπεύθυνη ως τώρα στάση μας και την ενεργή συμμετοχή μας σε αυτές.
            Φτάνει όμως. Οι κραυγές πρέπει να τελειώσουν. Είναι καιρός να εκφραστούν και να συγκρουστούν επιχειρήματα και θέσεις. Η απόλυτη άρνηση των συνδικαλιστικών ηγεσιών απέναντι σε κάθε αλλαγή δεν συσπείρωσε πραγματικά τον εκπαιδευτικό κόσμο οποίος αναγνωρίζει ότι η παιδεία πρέπει να αλλάξει και απαιτεί προτάσεις.
            Δεν μπορεί να υπερασπιζόμαστε την ύπαρξη δημοτικών σχολείων με ένα δάσκαλο που κάνει  ταυτόχρονα, διαφορετικά μαθήματα σε μαθητές, διαφορετικών ηλικιών ή που οι μαθητές τελειώνουν πρώτα την έκτη δημοτικού και μετά παίρνουν απολυτήριο από την πέμπτη. Δεν μπορεί να υπερασπιζόμαστε δηλαδή το σχολείο που δημιουργήθηκε κατά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους από τον Ι. Καποδίστρια σήμερα, το έτος 2011!!
            Δεν μπορεί να υποστηρίζουμε την διατήρηση περιφερειακών σχολείων, Β΄/θμιας Εκπ/σης, τα οποία αδυνατούν να συμπληρώσουν τον απαραίτητο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία κατευθύνσεων. Σχολεία τα οποία αποδεικνύουν ότι  οι λίγοι  μαθητές στην τάξη δεν λειτουργούν απαραίτητα υπέρ της εκπαίδευσης, αφού οι γονείς πληρώνουν τα ίδια χρήματα για φροντιστήρια, με τα παιδιά των αστικών κέντρων και ταυτόχρονα πληρώνουν και την μεταφορά των παιδιών στις πόλεις για να κάνουν φροντιστήρια.
            Με όλα αυτά δεν εννοούμε πως η πρόταση του Υπουργείου ήταν σε όλα σωστή. Έχει λάθη και παραλείψεις. Μεγάλη ευθύνη όμως έχουν και όλοι οι υπεύθυνοι φορείς οι οποίοι αντί να εκφράσουν την ξεκάθαρη πρόταση τους για το θέμα, είτε από το φόβο του πολιτικού κόστους είτε λόγω μικροπολιτικών συμφερόντων και αντιπολιτευτικής διάθεσης επέλεξαν το δρόμο της άρνησης και κάποιοι από αυτούς, της σύγκρουσης. Άφησαν λοιπόν το Υπουργείο να αποφασίσει μόνο του και την ίδια ώρα αυτοί επιδίδονταν σε «επαναστατική γυμναστική».
            Σαν υπεύθυνη συνδικαλιστική παράταξη επίσης αναγνωρίζουμε ότι οι συγχωνεύσεις σχολείων προκαλούν πρόβλημα σε συναδέρφους οι οποίοι είτε χάνουν την οργανική τους θέση είτε περιμένουν να πάρουν απόσπαση. Όλοι αυτοί θα προστεθούν στον ήδη μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών του νομού μας. Το πρόβλημα αυτό όμως μπορεί να λυθεί μόνο με προτάσεις που κοιτάνε στο μέλλον και έχουν σαφή παιδαγωγικό περιεχόμενο.
            Το ολοήμερο σχολείο σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης είναι μια από αυτές. Ένα ολοήμερο σχολείο απαλλαγμένο από τις παθογένειες του πρόσφατου παρελθόντος που θα καλύπτει τις ελλείψεις  του σημερινού σχολείου και θα δίνει και ρόλο σε ένα μεγάλο μέρος των υπεράριθμων συναδέλφων ενισχύοντας αποτελεσματικά τη Δημόσια εκπαίδευση.
Στην Ευρώπη έχουμε πλήθος παρόμοιων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων που αξιοποίησαν το πλεονάζον προσωπικό χωρίς να αναγκαστεί να μετακινηθεί κανένας εκπαιδευτικός.
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η πρόταση του Υπουργείου έχει αρκετές ελλείψεις. Επισημαίνουμε μερικές:
·       Τι θα γίνει με τους μαθητές των σχολείων που καταργούνται; Γιατί δεν αναφέρεται όπως και στα συγχωνευμένα σε ποιο σχολείο θα μεταφερθούν;
·       Τι θα γίνει με τους υπεράριθμους συναδέλφους και ειδικά με αυτούς που θα χάσουν την οργανική τους;
·       Και το πιο σημαντικό: Δεν γίνεται σαφής ο τρόπος οργάνωσης της μετακίνησης των μαθητών στα νέα σχολεία. Θα πρέπει τώρα το Υπουργείο να βγει και να τοποθετηθεί πάνω σε αυτό το πολύ σοβαρό θέμα.

Η εποχή συνάδελφοι, του συνδικαλισμού της άρνησης και της καταστροφολογίας τελείωσε. Αυτό το επιβεβαιώνουν οι άδειες Γενικές Συνελεύσεις και οι απεργίες με συμμετοχή της τάξης του 10%.  Ήρθε ο καιρός να τιμήσουμε το ρόλο μας με σαφείς και ξεκάθαρες θέσεις και το πιο σημαντικό με ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.
Όσοι επενδύουν στον φόβο που δημιουργούν, υποτιμούν και τους συναδέρφους και τους γονείς. Όσοι επιμένουν στις λαϊκίστικες κορώνες πρέπει να καταλάβουν ότι η εποχή τους τελείωσε. Σήμερα τα προβλήματα απαιτούν γνώση, υπεύθυνη θέση και ουσιαστικές λύσεις. Εμείς θα βαδίσουμε σε αυτόν τον δρόμο με αίσθημα ευθύνης για την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος.


                                                                     ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
                                                                   (http://pask-karditsas.blogspot.com)
                                                                                 Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
                                                                 ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ


Αρχειοθήκη ιστολογίου